Ghidul Complet despre Content Services Platforms

 

DM, ECM, CSP… Care este diferenta?Cum s-a ajuns de la ceea ce stiam drept fiind un sistem de gestiune al documentelor la o platforma de servicii pe baza continutului? Ce este continutul? Ei bine, astazi va vom raspunde metodic la aceste intrebari. Vom incepe cu o scurta istorie a solutiilor de Content Management.

 

Document Management

 

Totul a inceput cu sistemele de Document Management, de gestiune a documentelor din organizatii. Odata ce companiile au crescut, au realizat ca nu isi pot baza business-ul si serviciile pe sertare si dosare pline de documente, ca nu are sens sa aiba oameni angajati full-time pentru a cauta prin ele, si ca plimbatul pe mail sau fizic al hartiilor este un pic…prea mult. Asa au aparut sistemele de document management, care sunt menite sa ajute organizatiile sa isi gestioneze toate hartiile. Brusc, toate documentele sunt digitale, intr-o arhiva organizata automat, usor de gasit. Brusc, nu mai exista 100 de versiuni care circula prin organizatie, ci una singura. Deci, simplu!

 

Enterprise Content Management

 

Mai departe, companiile au realizat ca daca tot sunt toate documentele digitalizate, de ce sa nu fie automatizate si fluxurile de informatii? Pana la urma, ce ma costa sa adaug un flux simplu prin care dosarele ajung la cine trebuie, cand trebuie, in varianta in care trebuie, iar acea persoana sa actioneze asupra lor? Asa au luat nastere sistemele de Enterprise Content Management. Brusc, nu mai este vorba doar de documente, pentru ca aceste procese deseori functioneaza si in baza altor forme de informatii organizationale, cum ar fi date structurate. Aici apare termenul de content. Brusc nu mai este doar vorba de organizare, e vorba de automatizare a proceselor organizationale.

 

Enterprise Content Services

 

Si totusi, parca putem merge inca un pas inainte. Daca tot putem organiza informatiile, indiferent de tip, conectandu-le, indexandu-le automat conform unor reguli inteligente, daca tot putem automatiza fluxurile pe care ele circula, de ce sa ne limitam doar la procesele centrale, si sa nu ne uitam un pic si la cele auxiliare? Pana la urma exista atat de multe lucruri care se fac in organizatie si care au la baza continutul organizational, fie ca e sub forma de document, informatie, calendar, sau orice altceva? De ce sa nu oferim organizatiilor abilitatea de a isi implementa solutii de case management, adica mici aplicatii care gestioneaza tot felul de nevoi: HR, cereri de concedii, programari la medic, trimiteri, call-center, CRM, etc?
Astfel au luat nastere Enterprise Content Services.

 

Content Services Platform

 

Si cu toate astea, mai este un pas, si calatoria este completa: de ce sa nu oferim noi organizatiilor un sistem scalabil, in care se pot configura usor sisteme de DM, workflow-uri sau aplicatii conexe de gestiune a cazurilor? De ce sa nu dam organizatiilor puterea ca printr-o singura solutie, ei sa isi indeplineasca toate nevoile de astazi si de maine ce au la baza continutul organizational? Asadar, au luat nastere platformele low-code, precum OnBase by Hyland sau Alfresco care fac fix asta.
Si uite asa s-a ajung de la document management, la enterprise content management, apoi enterprise content services si intr-un final la Content Services Platforms.

In toata transformarea asta, exista un singur castigator: organizatiile care aleg calea digitalizarii, care exploreaza capabilitatile unei platforme de gestiune a continutului pentru a atinge potentialul organizatiei, astazi si maine.

 

Hai sa discutăm!