OnBase in Insurance: Studiu de Caz de la un Mare Asigurator din Romania

Toate procesele de insurance se bazeaza pe circulatia informatiilor…

…de orice tip intre departamente, si pe ordonarea lor astfel incat sa fie usor de gasit, rapid!

Imediat ne putem da seama, deci, ca OnBase este solutia IT care se pliaza perfect pentru Asiguratori, avand toate componentele necesare de Document Management, Content Management, Workflow Automation si altele, pentru a isi castiga locul de lider Gartner in categoria de Enterprise Content Services Platforms

In acest articol vom discuta diverse aplicari ale solutiei in industria de asigurari, cu exemple concrete din Romania. 

Gestiunea Politelor

Ce inseamna gestiunea politelor? Practic, tot ce implica polite, de la crearea lor pana la incheierea lor, cu modificarile si informarile aferente

Cu OnBase, operatorul din office, online, sau direct clientul, din portalul web online, pot face solicitare pentru deschiderea unei polite de asigurari.  Sistemul ii va ghida in ceea ce priveste informatiile care trebuie incarcate atat ca date structurate, prin intermediul formularelor electronice, cat si documente sau imagini. Odata ce dosarul este complet, acesta este automat plasat de OnBase pe fluxul de aprobare potrivit, in functie de tipul asigurarii, sumele implicate, clientul (recurent sau nou), si alte criterii definite conform procedurilor companiei. 

Din acel moment, dosarul pentru deschiderea politei este trimis automat, de catre OnBase, la fiecare verificator si decision-maker. Acestora le apare in lista de Task-uri, in meniul principal al solutiei, si de acolo pot actiona asupra lui. Ei il pot deschide si verifica documentele, pot aduce completari, incarca documente noi, pot face comentarii si trimite in spate pe flux pentru clarificari, il pot aproba sau chiar semna electronic. Daca exista anumite lucruri care pot fi verificate standardizat intr-o baza de date existenta, OnBase poate face verificarea automat, si poate semnala daca exista inconsistente in informatii sau daca sunt pur si simplu neconforme. Aceste verificari se pot face inclusiv cu baze de date externe, prin RPA sau prin API-uri. 

Odata aprobata, polita este automat creata de OnBase in sistemul de Core Insurance. Solutia este gandita sa se integreze cu orice sistem existent de Asigurari pentru a putea face, fara dificultati, transfer de informatii intre sisteme. 

In cazul in care clientul solicita orice fel de modificare, din nou o poate face printr-un portal web sau cu un operator. Indiferent de modalitate, OnBase gestioneaza fluxul, preia informatiile despre client sau polita din sistemul de Core Insurance, solicita informatiile si documentele necesare pentru procedura solicitata, si lanseaza fluxul de aprobare. 

Gestiunea Daunelor 

Cea mai importanta componenta a solutiei in industria de Asigurari este Management-ul Daunelor. Fiind vorba de un proces ce implica patru parti: asiguratul, brokerul, compania de asigurari, si compania care rezolva dauna (fie ca este un centru medical pentru asigurari de sanatate sau un service auto pentru asigurari auto). Fluxul central de aprobare este in cadrul proceselor asiguratorului, iar celelalte trei parti trebuie sa poata avea o interfata cu acest flux. Fix aici OnBase se face remarcat. 

La baza, fluxurile de aprobare functioneaza pe aceleasi principii precum cele de gestiune a politelor. OnBase lucreaza impreuna cu sistemul de Core Insurance pentru a prelua si insera informatii, cat si pentru a demara procese interne sistemului Core (despagubiri). 

Unde se remarca OnBase, este in faptul ca, prin portalul de brokeri, fiecare broker isi poate vedea politele pe care le administreaza, si poate solicita deschiderea unui dosar de dauna. La fel ca in celelalte fluxuri, documentele si informatiile necesare sunt incarcate in dosarul respectiv, iar el pleaca mai departe pe flux. Daca este nevoie de imagini, spre exemplu, OnBase permite incarcarea lor. Pentru a elimina riscul de frauda, OnBase permite atat clientului cat si brokerului sa faca filmari live cu identificare electronica pentru a crea o imagine completa asupra daunei. 

In mod similar, clientul poate prin portalul online sa genereze dosarul de dauna de unul singur, folosindu-se de aceleasi functionalitati pe care le are la dispozitie broker-ul. 

Odata aprobata dauna, responsabilitatea revine clientului sau brokerului pentru a incarca devizul si documentele aferente. Pentru companiile care au un parteneriat strans cu asiguratorul se poate face un portal special, astfel incat sa apara solicitarea in sistemul lor si sa poata incarca direct documentele si informatiile aferente. 

Odata ce suma finala este aprobata, OnBase poate solicita in sistemul Core Insurance sa se faca despagubirea prin transferul aferent, cu aprobarile si verificarile de rigoare. 

Flexibilitatea Solutiei: Exemplu la un Mare Asigurator din Romania

OnBase este folosit pentru a gestiona daune si polite la un mare asigurator din Romania. Ei au vrut, insa, sa profite de flexibiliteatea si capabilitatile sistemului pentru a isi acoperi si alte nevoi diverse. Echipa lor de IT a dorit sa invete interfata de configurare OnBase pentru a putea extinde si modifica solutia de unii singuri, fara sa mai apeleze la consultanti externi. 

Asadar, de la momentul primei implementari pentru Dosar Daune si Gestiune Polite, compania a construit, in OnBase, inca trei aplicatii separate. Una este de CRM, si le permite sa urmareasca stadiul de vanzare cu fiecare cont, una este de evidenta a call-center-ului, cu integrare CiscoIP pentru a capata transparenta asupra eforturilor de cold-calling, si una este pentru gestiunea interna de task-uri juridice. In continuare organizatia exploreaza moduri in care poate extinde solutia, construi aplicatii noi, totul folosind o singura platforma flexibila. In tot acest timp, OnBase le-a crescut calitatea customer service-ului (prin timpi mai buni de raspuns catre clienti), a redus riscul de erori si frauda, si a redus costurile aferente unor procese ineficiente. 

Te invitam sa descoperi OnBase in Asigurari! 

Contacteaza-ne pentru a afla cum te putem ajuta!

Hai sa discutăm!
Hai sa discutăm!