Asociatia Internationala de Management al Contractelor si Commertului a descoperit ca o gestiune proasta a contractelor poate sa afecteze bottom line-ul cu pana la 9% din veniturile anuale. Procese manuale, vizibilitate insuficienta, lipsa de verificare a cifrelor si o documentare inconsistenta introduc riscul de ‘revenue leakage’, dispute de pret, relatii problematice cu furnizorii si oportunitati ratate.
Aici sunt cinci pasi pentru a rezolva aceste probleme:
- Stabileste un spatiu centralizat pentru toata informatia si documentele.
- Creeaza sisteme de control al contractelor: un sistem ECM performant va permite organizarea, gasirea, completarea si anotarea lor.
- Automatizeaza si elimina bottleneck-urile. In felul asta castigati transparenta, trasabilitate si o viteza de procesare sporita.
- Digitalizeaza procesul. Este imposibil sa compari si sa gestionezi documente venite pe mail, fax, posta in formaturi diferite. Digitalizeaza tot pentru a avea un standard omogen.
- Urmareste proactiv expirarile si reinnoirile. Construiti un sistem structurat de tracking astfel incat sa fiti tot timpul cu un pas in fata contractelor.
Prin acesti 5 pasi simpli puteti remedia problemele existente in procesul de gestiune al contractelor.